Skip to main content

Maastricht Aachen Airport tijdelijk gesloten

Maastricht Aachen Airport is gesloten van 8 mei t/m 30 juni 2023. In deze periode voeren we renovatiewerkzaamheden uit aan onze start- en landingsbaan. Klik hier voor meer informatie.

Maastricht Aachen Airport temporarily closed

Maastricht Aachen Airport will be closed from May 8 to June 30, 2023. During this period, we will be renovating our runway. Click here for more information.

Maastricht Aachen Airport vörubergehend geschlossen

Maastricht Aachen Airport bleibt vom 8. Mai bis 30. Juni 2023 geschlossen. In diesem Zeitraum führen wir Renovierungsarbeiten an unserer Runway durch. Klicken Sie hier für weitere Informationen.

L’aéroport de Maastricht Aachen temporairement fermé

L'aéroport de Maastricht Aix-la-Chapelle sera fermé du 8 mai au 30 juin 2023. Pendant cette période, nous effectuerons des travaux de rénovation sur notre piste. Cliquez ici pour plus d'informations

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over parkeren? Hier vind je de meest gestelde vragen en antwoorden. Heb je na het doorlezen van onderstaande antwoorden toch nog een vraag? Mail dan naar infodesk@maa.nl.

Parkeren

Kan ik een invalideparkeerplaats reserveren?

Nee, dit is niet mogelijk. Er zijn voldoende invalideparkeerplaatsen op P1. Mocht er geen vrij zijn, dan kunt u op een andere plek parkeren en om assistentie vragen via 043 – 35 89 750. 

Is parkeren gratis voor mensen met een invalidekaart?

Nee, ook mensen met een invalidekaart betalen de gebruikelijke parkeertarieven. 

Ik heb gereserveerd maar mijn vlucht heeft bij terugkomst vertraging. Moet ik dan bij betalen?

Parkeer je langer dan 1 dag, dan betaal je per 24 uur. Of je bij moet betalen is daarom afhankelijk van de begin- en eindtijd van je reservering. Is de eindtijd van de reservering later op de dag dan de begintijd (bijvoorbeeld begintijd 13:00 uur en eindtijd 23.00 uur), dan kun je tot de volgende dag 12.59 uur uitrijden. Je betaalt tenslotte een veelvoud van 24 uur ingaande op je begintijd.  Meestal ga je met dezelfde vlucht weg als waar je mee terugkomt. Maar omdat je 2 uur van te voren moet inchecken, ben je dus vroeger op de luchthaven aanwezig bij vertrek, dan bij aankomst. In deze gevallen komt het dus  niet voor dat je bij moet betalen, ook niet als je vlucht vertraging heeft.  

Is er vervoer van en naar de parkeerplaatsen?

P1 en Kiss & Ride zijn op loopafstand van de terminal. Tussen P2 en de terminal rijdt er tot 17 september een shuttle bus.

Ik heb een parkeerplaats gereserveerd, de betaling is gedaan, maar ik krijg geen bevestiging. Hoe kan dit?

Controleer altijd even je spam-box in de mail. Het komt voor dat de parkeerbevestiging hierin terecht komt. 

Ik heb een QR-code ontvangen. En nu?

De QR-code gebruik je op het moment dat de kentekenherkenning niet werkt. Deze scan je bij het inrijden van P1 of P2.

Ik kom op een later tijdstip (dag) terug dan ik op mijn reservering heb aangegeven. Wat moet ik doen?

Als je meer dan een dag later uit wilt rijden, dan moet je bijbetalen. Je kunt dan je parkeerticket invoeren in de parkeerbetaalautomaat. Deze berekent het verschil waarna je dit kunt bijbetalen.

Ik heb gereserveerd vanaf 12.00 uur maar kom toch eerder aan op de luchthaven. Kan ik dan toch al parkeren?

Je kunt maximaal 2 uur voor aanvangstijd van de reservering de parkeerplaats oprijden.  

Ik heb een parkeerplaats gereserveerd maar ik ga toch niet op reis. Kan ik mijn parkeerplaats annuleren?

Dit kan. Alle vragen omtrent parkeren op onze luchthaven kunnen worden gesteld aan info@parkeerdeal.nl. Voor annuleringen brengen wij €10 administratiekosten in rekening.

Mag ik op de parkeerplaats met een camper of caravan parkeren?

Nee, een camper of caravan parkeren is niet toegestaan.