Beperkte mobiliteit
Beperkte mobiliteit
Heb je een helpende hand nodig tijdens je verblijf op Maastricht Aachen Airport? Voor passagiers met een beperkte mobiliteit hebben wij enkele aanvullende voorzieningen voor een comfortabele reis.
Assistentie nodig? Tijdig aanvragen.
Heb je assistentie nodig, dan is het belangrijk dat je ons dit op tijd laat weten. Dat kan al bij het boeken van je vlucht. Jouw reisagent of de maatschappij waarmee je vliegt, moet dit uiterlijk 48 uur vóór het tijdstip van vertrek (of aankomst) aan ons doorgeven.
Meldpunt op de luchthaven
Heb je assistentie nodig om bij de servicedesk of check in te komen? Meld dit telefonisch bij aankomst op P1, Kiss & Ride of bij de bushalte. Het telefoonnummer van het meldpunt voor assistentie is +31 43 358 97 13. Ben je al in de terminal? Meld je dan bij de servicedesk, links naast de check-in balies.
Parkeren voor mensen met een beperkte mobiliteit
Op parkeerterrein P1 liggen pal achter de slagbomen extra grote parkeerplaatsen. Voor wegbrengers en ophalers is vooraan op de Kiss & Ride parkeerplaats een aantal plaatsen gereserveerd. Parkeren is hier de eerste 10 minuten gratis.
Terminal voorzieningen
De belangrijkste voorzieningen in de terminal zijn gelijkvloers. Ook openen deuren en liften automatisch. Verder kun je in de terminal gebruik maken van een toilet dat toegankelijk is voor rolstoelgebruikers.
Bijzondere voorwaarden
Het luchtvervoer van rolstoelen met natte accu’s is doorgaans niet toegestaan. Ook gelden er soms voorschriften voor de afmetingen van een rolstoel. Laat je vooraf informeren door je reisagent of luchtvaartmaatschappij en raadpleeg hun websites. We raden je aan om een half uur extra te rekenen voor het inchecken.