Beperkte mobiliteit
Heb je een helpende hand nodig tijdens je verblijf op Maastricht Aachen Airport? Voor passagiers met een beperkte mobiliteit hebben wij enkele aanvullende voorzieningen voor een comfortabele reis.
Assistentie nodig? Tijdig aanvragen.
Heb je assistentie nodig, dan is het belangrijk dat je ons dit op tijd laat weten. Dat kan al bij het boeken van je vlucht. Jouw reisagent of de maatschappij waarmee je vliegt, moet dit uiterlijk 48 uur vóór het tijdstip van vertrek (of aankomst) aan ons doorgeven. Wanneer je dan arriveert op de luchthaven, zorgen wij dat er assistentie beschikbaar is.
Melden op de luchthaven
Bij aankomst op Maastricht Aachen Airport meld je je bij een van de meldpunten voor personen met een beperkte mobiliteit. Die vind je in de passagiersterminal bij de servicebalie en bij de speciale parkeerplaatsen voor mensen met een beperking op P1.
Parkeren voor mensen met een beperkte mobiliteit
Op parkeerterrein P1 liggen pal achter de stalen toegangspoort extra grote parkeerplaatsen. Bij deze stalen poort vind je ook het meldpunt voor personen met een beperkte mobiliteit. Voor wegbrengers en ophalers is er naast de betaalautomaat van het parkeerterrein voor de passagiersterminal een aantal plaatsen gereserveerd.
Terminal voorzieningen
De belangrijkste voorzieningen in de terminal zijn gelijkvloers. Ook openen deuren en liften automatisch. Verder kun je in de terminal gebruik maken van een toilet dat toegankelijk is voor rolstoelgebruikers.
Bijzondere voorwaarden
Het luchtvervoer van rolstoelen met natte accu’s is doorgaans niet toegestaan. Ook gelden er soms voorschriften voor de afmetingen van een rolstoel. Laat je vooraf informeren door je reisagent of luchtvaartmaatschappij en raadpleeg hun websites. We raden je aan om een half uur extra te rekenen voor het inchecken.